4 ting der kan forbedre din træning

Går du op i at holde dig selv i god form? Vores krops sundhed går ofte hånd i hånd med vores aktivitetsniveau. Det er vigtig at vi får bevæget os flere gange om ugen for at holde vores kroppe sunde og aktive. Vi har her samlet en kort liste til dig, som har lyst til at forbedre din træning, uanset om du elsker at løbe, spille fodbold eller gå i fitnesscenter.

1. Køb det rigtige træningstøj

Det tøj vi iklæder os har en altafgørende betydning for vores træningsoplevelse, men hvad for noget træningstøj skal man vælge?

Dit træningstøj skal være åndbart og svedabsorberende, så fugten kan slippe væk fra din krop. Der er intet værre end at løbe afsted i en drivvåd bomulds t-shirt. Derudover er det særlig smart, hvis dit træningstøj kommer med smarte opbevaringsmuligheder, så du kan have værdigenstande på dig mens du træner. Invester i et par gode tights med lommer, så har du altid telefonen og den gode musik lige ved hånden.

2. Restitution er lige så vigtig som træning

Måske virker det en smule ulogisk at afslapning og hviledage skulle have en effekt på din træning, men den er god nok. Foruden hviledage har kroppen ikke tid til at restituere. Dine muskler bliver ikke udhvilede og parat til en ny træningsdag, hvis ikke de får en pause en gang imellem.

Hvis du gerne vil have de bedste resultater med din træning, så skal du indtænke dine hviledage i dit træningsprogram.

3. Differentier din træning

Desværre giver rigtig mange op på træningen fordi de simpelhen ikke orker at køre det samme program igen og igen. Motivation er nøglen bag den gode træning, så hvis du er ved at køre død i dit træningsprogram, så er det tid til at prøve noget nyt.

Det er en misopfattelse at du skal køre det samme program hver eneste dag for at se resultater. Prøv nogle nye øvelser og giv dig selv nogle anderledes udfordringer. Gør din træning interessant og udfordrende for dig selv, så du har lyst til at komme afsted hver uge.

4. Tænk over din kost

Dit træningsregime bør gå hånd i hånd med din kost. Foruden en sund og varieret kost så ser du næppe gode resultater med din træning. Hvis du vil forbedre din træning, og din sundhed samlet set, så sørg for at spis godt med protein, sunde fedtkilder og rigeligt med grønt hver eneste dag.